Så här gör du en felanmälan
Det finns olika sätt att göra en felanmälan. Du kan själv registrera din felanmälan dygnet runt på Mina sidor eller ringa vår kundtjänst när vi har öppet. Kontakta kundservice om du behöver hjälp med inloggningsuppgifter. Öppettider kundservice: mån, tis, tor och fre kl. 09:00-12:00. Onsdagar håller vi stängt.
Felanmälan via Mina sidor
Klicka här för att logga in på Mina sidor>>
Felanmälan via telefon
Ring vår kundservice som tar emot er anmälan: 0454-819 00. Därefter tar vår personal kontakt för åtgärd. Öppettider: mån, tis, tor och fre kl. 09:00-12:00. Onsdagar håller vi stängt.
Felanmälan via e-post
Lämna en detaljerad beskrivning av felet och skicka till: info@karlshamnsbostader.se
Följande måste finnas med i felanmälan via mejl:
- Förnamn och efternamn
- Adress
- Telefonnummer
- Beskrivning av fel
- Information om ev. husdjur
- Information gällande huvudnyckel – får vår personal gå in när du inte är hemma?
Vad händer sen?
Akuta fel prioriteras!
När du gör en felanmälan registreras den direkt i vårt register. Vårt mål är att kunna åtgärda felen så snabbt, korrekt och effektivt som möjligt. När ett fel är registrerat blir du kontaktad av vår personal för vidare besked inom 2 arbetsdagar. Vid akuta fel under dagtid 07:00-16:00 blir du kontaktad så snart som möjligt.
Återkoppling
När det anmälda felet är åtgärdat får du bekräftelse på att arbetet är utfört. Det sker muntligt om du är hemma när vi åtgärdar felet, eller via sms, e-post eller brev, beroende på vilka kontaktuppgifter du lämnar.
Akuta fel utanför ordinarie öppettider och på helger
Fastighetsjouren kan alltid nås via vår växel 0454-819 00.
Vår jourtjänst hjälper även till vid utelåsning. Om du är utelåst debiteras du 800 kr för upplåsning. Låser du in din nyckeltagg i tvättstugan kostar det 500 kr för upplåsning på kvällar och helger.