Öppna meny

Service i hyresrätt – vad ingår i hyran?

Vissa saker i lägenheten ansvarar hyresgästerna själva för, vissa serviceåtgärder ingår i hyran och är sådant som Karlshamnsbostäder ansvarar för efter att felanmälan gjorts. Oavsett typ av fel så gäller att om felet orsakats av överslitage (såsom skadegörelse) så får du som hyresgäst själv stå för reparationskostnaden. Det är viktigt att veta att om man utför renoveringsarbeten som inte på förhand är godkända av Karlshamnsbostäder, så är man återställningsskyldig den dagen man flyttar.

Diskmaskin finns som tillvalsmöjlighet och då ingår installation, service och underhåll. Hyresgäst ansvarar för normal skötsel och rengöring. Egen installation är inte tillåten.

Typ av fel som Karlshamnsbostäder ansvarar för och åtgärdar

  • Justering och service av kranar
  • Reparation av kyl- och frysskåp. spis och tillval
  • Byte av fläktfilter
  • Kol till kolfilterfläkt
  • Stopp i avlopp
  • Felsökning och reparation av elanläggning
  • Justering och tätning av fönster och dörrar
  • Reparation och utbyte av lås och låsdetaljer
  • Reparation av inredning och utrustning som tillhör lgh och som Karlshamnsbostäder monterat
  • Diskmaskin (vid tillval)
  • Tvättmaskin
  • Torktumlare

Typ av fel som hyresgäst ansvarar för och åtgärdar själv

  • Byte glödlampor
  • Byte lysrör
  • Byte ugnslampa
  • Byte kyl- och fryslampa
  • Rengöring golvbrunn och vattenlås
  • Rengöring ventiler

Följande reparationer kan hyresgäst beställa och betala för

Byte av lysrör, inklusive lysrör.

Den här sidan använder cookies för att ge dig en bättre användarupplevelse. Genom att använda sidan godkänner du detta. (Klicka för att stänga)

Problem med fiber i Mörrum

Just nu är det många i Mörrum som inte har tillgång till fiber. Felet beror på att en kabel grävts av. Arbetet med att återställa felet pågår för fullt. Har ni frågor? Kontakta Karlshamn Energi 0454-818 00.