Värdskapsgaranti

Vårt förhållningssätt utgår från grunderna för gott värdskap och arbetet i våra team och avdelningar ska präglas av det. På så sätt kan vår värdegrund, att skapa gemenskap & trygghet, långsiktighet för oss själva och alla våra gäster samt stabil ekonomi bli verklighet.

 

Grunderna för Värdskap:

Tjänande före egennytta är att se till våra gästers behov. Vi finns här för dem och för varandra.

Ansvar före ignorans är att vi tar ansvar och det ska märkas. Vi skyller inte på ”Någon Annan”.

Helhet före delar är laget före jaget. Det vi gör dagligdags påverkar varumärket Karlshamnsbostäder. Vi är alla en del i ett team.

Omtanke före likgiltighet är att vi bryr oss. Att vi håller vad vi lovar. Vi gör det lilla extra, enkla saker som inte kostar särskilt mycket, varken tid eller pengar, men som ger gästen ett mervärde. Vi berömmer varandra.

Kunskap före arrogans innebär att vi tar ansvar för vår egen utveckling. Vi lär av våra dagliga möten, är nyfikna och tar chansen att lära oss något nytt.

Dialog före konflikt är att vi pratar med varandra, inte om varandra. Vi lyssnar och förstår, både varandra och våra gäster genom att visa respekt och förståelse. Synpunkter och eventuell kritik är en möjlighet till förbättring.

 

Våra löften till hyresgäster, samarbetspartners och varandra:

Kontakt och tillgänglighet
Det ska vara lätt att komma i kontakt med Karlshamnsbostäder. Som hyresgäst och kollega ska du alltid få ett respektfullt bemötande. Du ska vara säker på att personalen behandlar alla hyresgäster och kollegor korrekt och med hänsyn.

Snabb återkoppling
Du ska få snabb återkoppling av ditt ärende. Arbete ska utföras på överenskommen tid och vara fackmannamässigt utfört.

Trygghet och information
Du ska känna att du bor i en trygg och säker miljö. Du ska som hyresgäst känna dig informerad om vad som händer i ditt bostadsområde och via boinflytande kunna vara med och påverka.

Trivsel
Vi ska skapa förutsättningar så att vår personal och våra hyresgäster vårdar den yttre och inre miljön för alla hyresgästers trivsel.

Den här sidan använder cookies för att ge dig en bättre användarupplevelse. Genom att använda sidan godkänner du detta. (Klicka för att stänga)

Felmeddelande på Mina sidor

För tillfället har vi problem i vårt fastighetssystem. Ibland kan det stå att du har obetalda hyror trots att de är betalda. Vänligen bortse från dessa. Vi arbetar på att lösa detta så snabbt vi kan.