Öppna meny

Välkommen till Karlshamnsbostäders grafiska manual!

Hur bygger man ett starkt varumärke? Och vad behövs för att ens kunna börja bygga? 

Den här grafiska manualen ger tydliga riktlinjer kring vilken typografi, vilka färger och andra grafiska element som ska användas för att det ska vara solklart att Karlshamnsbostäder är avsändare. Vi kan kalla det för våra “visuella signaler”. Och det gäller att vara konsekvent och noggrann med dem – oavsett om vi vill marknadsföra ett nytt bostadsområde eller berätta om det lyckade sommarlägret för ungdomar. Om vi gör det på rätt sätt så känns vi igen på allt från  de gröna nyanserna och vårt mönster till vårt sätt att skriva. Det är starkt!

Gör och gör inte. Information och exempel. Tydligt, trevligt och inspirerande om hur det kan låta och se ut när vi på Karlshamnsbostäder kommunicerar på allra bästa sätt. Vi hoppas att du hittar alla svar här. Är det något du saknar, inte förstår eller vill veta mer om?

Tveka inte att kontakta Elisabeth Bååth på elisabeth.baath@karlshamnsbostader.se

Vår grafiska manual hittar du här.

Den här sidan använder cookies för att ge dig en bättre användarupplevelse. Genom att använda sidan godkänner du detta. (Klicka för att stänga)