Välkommen till Karlshamnsbostäders grafiska manual
Hur bygger man ett starkt varumärke? Och vad behövs för att ens kunna börja bygga?
Vår grafiska manual ger tydliga riktlinjer kring vilken typografi, vilka färger och andra grafiska element som ska användas för att det ska vara solklart att Karlshamnsbostäder är avsändare. Vi kan kalla det för våra ”visuella signaler”. Och det gäller att vara konsekvent och noggrann med dem – oavsett om vi vill marknadsföra ett nytt bostadsområde eller berätta om det lyckade sommarlägret för ungdomar. Om vi gör det på rätt sätt så känns vi igen på allt från de gröna nyanserna och vårt mönster till vårt sätt att skriva. Det är starkt!
Gör och gör inte. Information och exempel. Tydligt, trevligt och inspirerande om hur det kan låta och se ut när vi på Karlshamnsbostäder kommunicerar på allra bästa sätt. Vi hoppas att du hittar alla svar här. Är det något du saknar, inte förstår eller vill veta mer om?
Tveka inte att kontakta vår marknadschef Elisabeth Bååth.